AUTOR |
TYTUŁ |
NR |
wykładnia prawa |
||
A. Duda, M. Małecki |
Charakter prawny art. 178 § 1a Kodeksu karnego. Uwagi do projektu nowelizacji |
2/2017 |
P. Gacek |
Procedura usunięcia pojazdu z drogi na podstawie art. 130a ustawy – Prawo o ruchu drogowym. Aspekty wybrane |
2/2017 |
Obowiązek właściciela lub posiadacza pojazdu wskazania osoby, której powierzył pojazd do kierowania lub używania w oznaczonym czasie |
5/2017 |
|
S. Joachimiak |
Glosa do wyroku Sądu Najwyższego z dnia 1 kwietnia 2016 r., sygn. III KK 427/15, w sprawie braku możliwości zatarcia wcześniejszego skazania za przestępstwo z art. 178a § 1 lub 4 k.k., gdy czyn popełniono przed upływem okresu niezbędnego do zatarcia tego skazania |
5/2017 |
A. Kania |
Prawnokarna regulacja nierespektowania sądowego zakazu prowadzenia pojazdów. Uwagi na tle teorii i praktyki stosowania prawa. Część 1 |
1/2017 |
Prawnokarna regulacja nierespektowania sądowego zakazu prowadzenia pojazdów. Uwagi na tle teorii i praktyki stosowania prawa. Część 2 |
2/2017 |
|
B. Kurzępa |
Glosa do postanowienia Sądu Najwyższego z dnia 26 października 2016 r., sygn. III KK 229/16, w sprawie pojęcia „droga wewnętrzna” |
4/2017 |
M. Małecki, P. Tabora |
Wymiar kary za popełnienie przestępstwa przeciwko bezpieczeństwu w komunikacji po najnowszych nowelizacjach Kodeksu karnego |
3/2017 |
D. Mieczkowska |
Zakaz prowadzenia pojazdów orzekany obligatoryjnie za przestępstwo określone w art. 178b lub art. 180a k.k. Projektowany art. 42 § 1a Kodeksu karnego |
3/2017 |
Prawnokarne konsekwencje niestosowania się do zakazu prowadzenia pojazdów w świetle nowelizacji Kodeksu karnego z dnia 23 marca 2017 r. |
5/2017 |
|
K. J. Pawelec |
Czynniki mające wpływ na powodowanie niebezpieczeństwa w ruchu drogowym |
1/2017 |
Glosa do wyroku Sądu Apelacyjnego we Wrocławiu z dnia 24 sierpnia 2016 r., sygn. II Aka 201/16, w sprawie tzw. „sprawstwa rozszerzonego” spowodowania wypadku drogowego |
3/2017 |
|
Glosa do postanowienia Sądu Najwyższego z dnia 22 września 2016 r., sygn. V KK 221/16, w sprawie traktowania skutków wypadku jako czynnika wpływającego na wymiar kary |
4/2017 |
|
Zapobieganie niebezpieczeństwu w ruchu drogowym. Zagadnienia wybrane |
5/2017 |
|
Glosa do wyroku Sądu Apelacyjnego w Katowicach z dnia 23 grudnia 2015 r., sygn. II Aka 386/16, w sprawie sprowadzenia niebezpieczeństwa nastąpienia katastrofy przez sprawcę niebędącego uczestnikiem ruchu drogowego |
6/2017 |
|
A. Rybak |
Prawna analiza zasadności użycia lewego kierunkowskazu przy wjeździe na skrzyżowanie o ruchu okrężnym. Problematyka stosowania prawa na tle teorii i praktyki |
4/2017 |
K. M. Stańczyk |
O pieszym, jako sprawcy wypadku drogowego z udziałem motocyklisty |
5/2017 |
M. Starzyk |
Problemy oceny stanu technicznego pojazdu stwarzającego bezpośrednie zagrożenie dla ruchu w świetle odpowiedzialności karnej osób szczególnie zobowiązanych do ochrony bezpieczeństwa ruchu drogowego |
6/2017 |
R. A. Stefański |
Zakaz korzystania z telefonu komórkowego podczas kierowania pojazdem |
1/2017 |
K. Tybuszewski |
Czy przepisy art. 84 ust. 3 punkty 1 i 2 ustawy – Prawo o ruchu drogowym naruszają konstytucyjną zasadę proporcjonalności? |
4/2017 |
diariusz prawniczy |
||
A. Jasiński |
Diariusz prawniczy (64) |
2/2017 |
Diariusz prawniczy (65) |
3/2017 |
|
Diariusz prawniczy (66) |
4/2017 |
|
z problemów rekonstrukcji wypadków i opiniowania | ||
T. Coufal |
Specyfika obliczania w programie symulacyjnym PC-Crash wartości EES przy użyciu modułu „Crash 3 – obliczanie EBS” |
6/2017 |
C. Żaba, K. Pawlak, P. Świderski, Z. Żaba |
Błędne ustalenie koronera dotyczące pasów bezpieczeństwa. Analiza przypadku |
1/2017 |
materiały szkoleniowe |
||
J. Brylak |
Środki dowodowe według Kodeksu postępowania karnego |
6/2017 |
S. Głuszek |
Wykorzystanie bezzałogowych statków powietrznych w praktyce śledczej. Zarys problematyki |
3/2017 |
J. Kilijański |
Możliwości odczytu i wydruku prędkości bezpośrednio z pamięci tachografu cyfrowego oraz z przechowywanych danych, po ich pobraniu z tachografu. Dane zapisane w systemach GPS |
1/2017 |
Sprostowanie (do artykułu pt. Możliwości odczytu i wydruku prędkości bezpośrednio z pamięci tachografu cyfrowego oraz z przechowywanych danych, po ich pobraniu z tachografu. Dane zapisane w systemach GPS). |
3/2017 |
|
I. Mahdalová T. Malina |
Problematyka przebiegu wypadku na mini rondzie. Studium przypadku |
4/2017 |
K. Nowak |
Manipulacje dokonywane w tachografach a bezpieczeństwo w ruchu drogowym |
2/2017 |
W. Treter |
Analiza początkowej fazy hamowania motocykli |
4/2017 |
„Efekt rampowy” w kolizji samochodów |
5/2017 |
|
Przewracanie motocykla jako manewr obronny |
6/2017 |
|
z notatnika biegłego |
||
P. Ciępka |
Chwila powstania stanu zagrożenia bezpieczeństwa ruchu kluczowym elementem analizy możliwości uniknięcia wypadku |
2/2017 |
R. Grużewski |
Dokładność analizy rzeczowego materiału dowodowego podstawą wykonania rzetelnej opinii |
3/2017 |
S. Pytel |
Prędkość i pozycja pojazdu w aspekcie możliwości jego dostrzeżenia |
5/2017 |
Poklatkowa analiza zapisu obrazu z kamery jako źródło informacji o prędkości uczestnika wypadku drogowego |
6/2017 |
|
A. Reza |
Czy i kiedy kierowcy mającemu pierwszeństwo można przypisać przyczynienie się do wypadku bądź jego skutków. Analiza pewnego przypadku |
1/2017 |
R. Wrona |
Brak odpowiedniej widoczności wokół pojazdu zagrożeniem bezpieczeństwa ruchu drogowego |
4/2017 |
wydarzenia |
||
P. Ciępka |
XXVI Międzynarodowa Konferencja Inżynierii Sądowej, Brno 2017 |
4/2017 |
informacje |
||
Lista stałych recenzentów |
1/2017 |
|
XV Międzynarodowa Konferencja „Problemy Rekonstrukcji Wypadków Drogowych”, Zakopane, 28–30 września 2017 r. |
2/2017 |
|
Informacje dla autorów |
w każdym numerze |
|
|
Informacje dla prenumeratorów |
w każdym numerze |